Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Mera järnväg

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 11:54

Godstrafiken mella Göteborg och uppåt landet väster om Vänern kommer att ledas via Vara under tio veckor i sommar. Detta eftersom man bygger om på sträckan Göteborg - Trollhättan. Denna omläggning av trafiken har skett under kortare perioder även tidigare somrar. Banan är tyvärr så sliten att flera urspårningar skett - tack och lov utan allvarliga personskador - och hastighetsbegränsningarna varit satta till ett minimum.

Det är hög tid att förstärka sträckan mellan Håkantorp och Öxnered - innan nån stor olycka inträffar. Kommunstyrelsen gick igår på mitt förslag att tillskriva Trafikverket även i denna fråga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 11:27

Efter det att fjärrblockeringen införts på järnvägen genom Vara har tiderna då bommarna är fällda blivit orimligt långa. Det är ofta kö ut på Torggatan ända förbi Conditori Nordpolen och långt bort på Storgatan. Detta är orimligt! Jag föreslog ko...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 10:16

Allt fler väljer att åka tåg, och allt fler företag ser om tågtransporter kan vara ett alternativ då de ser över såväl kostnader som sin miljöprofil. Vara ligger egentligen väldigt bra till även i detta sammanhang och det finns en stor potential. V...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 09:14

I fredags var jag, som ordförande i nationella E 20-projektet, i Stockholm och uppvaktade infrastrukturministern för att återigen slå ett slag för att E 20 ska få sin rättmätiga standard. Varför nu kan man undra. Anledningen till uppvaktningen var ...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 09:08

Nu ska jag försöka ta upp mitt bloggande. Det händer så mycket hela tiden som jag gärna vill dela med mig av. Tidigare har jag inte prioriterat att förmedla mina intryck och tankar, men ska försöka bli bättre på det. Jag har alltid gillat att diskute...

Av Jan-Erik Wallin - 27 april 2010 22:53

Idag amnälde jag ett TV-inslag. Blev så besviken över det sätt som "nyheten" förmedlades. Påannaonsering och rubriksättning som utgår från att misstänkliggöra och anklaga utan att säkra källorna... Då de dessutom inte är sanna så bestämde jag mig f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards