Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Ett brev betyder så mycket...

Av Jan-Erik Wallin - 23 mars 2010 12:12

Fick igår brev från Kulturutskottets ordförande där hon tackade för den information jag gav vid utskottets besök tidigare i månaden. Hon skriver bland annat att hon imponerades av våra satsningar och fortsätter med: "Att konsertlokalen även får användas av skolan som aula förefaller vara ett ekonomiskt snilledrag." Hon hoppas också att våra planer på biblioteks- och konsthus samt hästarena kommer att kunna realiseras med samma framgång.


Det känns skönt med stöd från utskottet och dess ordförande - de som har en större kunskap än många av oss andra vad gäller dessa frågor.

Och ett brev, som bekräftar deras spontana intryck vid besöket, värmer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 11:54

Godstrafiken mella Göteborg och uppåt landet väster om Vänern kommer att ledas via Vara under tio veckor i sommar. Detta eftersom man bygger om på sträckan Göteborg - Trollhättan. Denna omläggning av trafiken har skett under kortare perioder även tid...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 11:27

Efter det att fjärrblockeringen införts på järnvägen genom Vara har tiderna då bommarna är fällda blivit orimligt långa. Det är ofta kö ut på Torggatan ända förbi Conditori Nordpolen och långt bort på Storgatan. Detta är orimligt! Jag föreslog ko...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 10:16

Allt fler väljer att åka tåg, och allt fler företag ser om tågtransporter kan vara ett alternativ då de ser över såväl kostnader som sin miljöprofil. Vara ligger egentligen väldigt bra till även i detta sammanhang och det finns en stor potential. V...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 09:14

I fredags var jag, som ordförande i nationella E 20-projektet, i Stockholm och uppvaktade infrastrukturministern för att återigen slå ett slag för att E 20 ska få sin rättmätiga standard. Varför nu kan man undra. Anledningen till uppvaktningen var ...

Av Jan-Erik Wallin - 10 februari 2011 09:08

Nu ska jag försöka ta upp mitt bloggande. Det händer så mycket hela tiden som jag gärna vill dela med mig av. Tidigare har jag inte prioriterat att förmedla mina intryck och tankar, men ska försöka bli bättre på det. Jag har alltid gillat att diskute...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards