Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009
Var i onsdags eftermiddag och torsdags på SKL-möten. En man från finansdepartementet (tror jag) hade en fundering som jag fastnade för. Så här ungefär sa han:
Tänk om nån där ute i rymden såg oss här och nu. Att det å ena sidan reses stora krav på att samhället och staten ska pumpa in pengar på nåt där efterfågan minskat och där det redan produceras mer än vad som går att sälja. Samtidigt som det å andra sidan inte finns tillräckligt med pengar till att tillgodose de behov som finns inom ett antal tjänsteområden som samhället ansvarar för. Är inte det rätt märkligt???
Godstrafiken mella Göteborg och uppåt landet väster om Vänern kommer att ledas via Vara under tio veckor i sommar. Detta eftersom man bygger om på sträckan Göteborg - Trollhättan. Denna omläggning av trafiken har skett under kortare perioder även tid...
Efter det att fjärrblockeringen införts på järnvägen genom Vara har tiderna då bommarna är fällda blivit orimligt långa. Det är ofta kö ut på Torggatan ända förbi Conditori Nordpolen och långt bort på Storgatan. Detta är orimligt! Jag föreslog ko...
Allt fler väljer att åka tåg, och allt fler företag ser om tågtransporter kan vara ett alternativ då de ser över såväl kostnader som sin miljöprofil. Vara ligger egentligen väldigt bra till även i detta sammanhang och det finns en stor potential. V...
I fredags var jag, som ordförande i nationella E 20-projektet, i Stockholm och uppvaktade infrastrukturministern för att återigen slå ett slag för att E 20 ska få sin rättmätiga standard. Varför nu kan man undra. Anledningen till uppvaktningen var ...
Nu ska jag försöka ta upp mitt bloggande. Det händer så mycket hela tiden som jag gärna vill dela med mig av. Tidigare har jag inte prioriterat att förmedla mina intryck och tankar, men ska försöka bli bättre på det. Jag har alltid gillat att diskute...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 | 11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | |||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 | 29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|